• Święto Odzyskania Niepodległości

• ESCAPE  ROOM  na 103 rocznicę odzyskania niepodległości...

To był niezwykły czas dla Niepodległej. Orędownicy Wolności z klas IV- VIII  uczestniczyli w „ top secret” misji, której celem było odnalezienie klucza do wolności. Pracownia historyczna przeszła metamorfozę, zamieniając się w pokój zagadek. Grupa młodych historyków, krzewicieli pamięci, zgłębiała wiedzę historyczną poprzez różnorodne zadania, ukryte w pobudzającą wyobraźnię scenografię. To  wspaniałe patriotyczne doświadczenie naukowe,wymagające od uczniów zaangażowania wszystkich zmysłów, na długo pozostanie w Naszej pamięci...

P. S. Misję ukończono pomyślnie - Klucz do Wolności odnaleziono!

Monika Pawełczyk

• LEKCJA OTWARTA W KLASACH I-II

• W dniach 3-5 listopada 2021 roku podjęliśmy trzydniowe wyzwanie czyli 3 dni w USA, podczas których podróżowaliśmy po stanach poznając najciekawsze atrakcje, zatańczyliśmy rock&rolla, a także pobawiliśmy się niczym dzieci na ulicach Nowego Yorku!

1 dzień - 03 listopada
            Pierwszego dnia podczas tanecznej rozgrzewki wyruszyliśmy do Stanów Zjednoczonych. Poznaliśmy najciekawsze atrakcje, zabytki i ciekawostki na temat tego państwa.

2 dzień - 04 listopada
            Drugiego dnia wspólnie nauczyliśmy się pełnego układu tańca wywodzącego się z USA - rock&rolla.

3 dzień - 05 listopada
            Wzięliśmy udział w tanecznych zabawach nawiązujących do Stanów Zjednoczonych.

• Wycieczka klas I-III

• Dnia 8 listopada 2021 roku klasy 1- 3 były na wycieczce pociągiem do Zduńskiej Woli. W ramach innowacji „ Lekturki spod chmurki czyli czytam z klasą” motywem  przewodnim wycieczki stała się lektura „O psie, który jeździł koleją”, a celem naszej podróży było poznanie pracy na kolei.

Pierwsza wizyta w Muzeum to nic strasznego. Ważne jest obcowanie z eksponatem, wczucie się w  “klimat” muzeum – skarbca lokalnej historii. Podczas krótkiej pogadanki muzealnicy przedstawili nam na czym polega ich praca, kim jest kustosz i skąd biorą się eksponaty w muzeum. Zwiedzaliśmy wystawę  oraz poznaliśmy historię Zduńskiej Woli. Największe jednak zainteresowanie i ciekawość uczniów wywołała wizyta w Skansenie Lokomotyw i Urządzeń Technicznych w Zduńskiej Woli Karsznicach – Filia Muzeum. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem kolekcję skansenu pociąg EN 57-919 ( to typowa jednostka, która jeździła pomiędzy Łodzią a Kaliszem, a więc też przez Dobroń),  odczytaliśmy  fragmenty książki w wagonie oraz dowiedzieliśmy się wszystkiego o pracy zawiadowcy, maszynisty w trakcie zwiedzania makiety. Na koniec spacerowaliśmy po przepięknym parku w centrum miasta oraz zjedliśmy pyszną pizzę.

• Wycieczka do szkółki leśnej w Drzewocinach

W lesie –

-  o lesie, fotografii, literaturze i sztuce.

W czwartek 28 października uczniowie klas VI i VIII w ramach realizowanego w szkole projektu edukacyjnego uczestniczyli w wycieczce do szkółki leśnej w Drzewocinach. Najpierw odbył się skrócony kurs fotografii pod czujnym okiem pana Janusza Ziarnika, po którym przyszedł czas na praktykę i „bezkrwawe łowy” przyrodniczych obiektów.

Następnie odbyło się spotkanie z leśnikiem, który oprowadził nas po terenie szkółki, opowiadając o różnych gatunkach drzew i ich uprawie.

Kolejnym punktem programu było czytanie fragmentów „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza: o grzybobraniu, o polowaniu, o grze Wojskiego na rogu, o mateczniku. Mogliśmy dokładniej poczuć nastrój  w tym leśnym otoczeniu.

Uczniowie klasy VI zaprezentowali scenkę „Przygoda w lesie” .

Niemałą atrakcją było ognisko, pieczenie kiełbasek i gorąca herbata, którą ugościli nas gospodarze, czyli leśnicy z Nadleśnictwa Kolumna.

Efektem naszego pobytu były też dwa obrazy, namalowane w plenerze, przedstawiające piękne drzewa w jesiennej szacie.

Po powrocie do szkoły zasadziliśmy  drzewka: daglezję i buka,  które podarowali nam leśnicy. Będą pamiątką naszej wyprawy.

Organizatorami naszej wyprawy były panie Magdalena Sokołowska i Aleksandra Retkiewicz oraz Nadleśnictwo Kolumna.

Bartosz Smolarek kl.VIII

Anna Kamińska kl.VI

• Ślubowanie uczniów kl. I

• We wtorek, 26 października br. w naszej szkole odbyła się uroczystość ślubowania i pasowania na uczniów dzieci klasy I. W uroczystości brali udział uczniowie klasy pierwszej wraz z wychowawczynią, dyrektor szkoły mgr Aleksandra Retkiewicz oraz zaproszeni goście. W niezwykle podniosłej atmosferze, przed pocztem sztandarowym uczniowie klasy pierwszej ślubowali być dobrymi Polakami, godnie reprezentować swoją szkołę, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Po złożeniu ślubowania dyrekcja szkoły dokonała symbolicznego pasowania na ucznia, dotykając ołówkiem, jak czarodziejską różdżką, ramion dzieci. Od tej chwili stali się oni nowymi członkami naszej wielkiej szkolnej rodziny! Na początku uroczystości odbyła się część artystyczna w wykonaniu uczniów klasy pierwszej. Pani dyrektor złożyła życzenia wielu sukcesów w nauce wszystkim uczniom. Potem uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy, a od klas 0, 2, 3 upominki. Po skończonej akademii nasi bohaterowie wraz z rodzicami udali się na słodki poczęstunek zorganizowany przez swoich rodziców. Pierwszakom życzymy wielu sukcesów w murach naszej szkoły!